Oldalak

2017. március 16., csütörtök

Könyvkihívás




Mindig szerettem olvasni, de két éve, így év elején, a kolléganőm miatt kissé új fordulatot vett a dolog. Mondhatni színt kapott. Ő hívta föl a figyelmem egy könyvkihívás játékra, amit 2015-re hirdettek meg. Ötven pontot soroltak föl, melyek alapján összeválogathatunk és elolvashatunk ötven könyvet az év folyamán. Persze mindet nem sikerült teljesíteni, főleg időhiány miatt, de nagyon jó játék volt eszerint válogatni az olvasnivalók közt:
 
http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/2015legkemenyebb-kihivasa-50-konyv-1-ev-alatt

Innen jött az ötlet, hogy a Selyemgubancon is kedvet csináljunk az olvasáshoz; ne csak a cikkeinket, hanem a világirodalmat tekintve is. Mostani választásom a következő kategóriára esett: „Olvass el egy könyvet, aminek szerzője még nincs 30 éves.”  Ez pedig nálam Leiner Laura : A Szent Johanna gimi / Kalauz című könyve volt. Igazából ez a mű nem más, mint kiegészítése, összefoglalása, lezárása annak a nyolc kötetnek, amely a Szent Johanna gimi egy osztályának és főleg a főhős Reninek a mindennapjait kíséri végig négy éven át, minden egyes félévet egy újabb regényben mesélve el.  Igazából ez a mű nem más, mint hab a tortán, egy végső jutalom az olvasóknak, akik – hitem szerint egytől-egyig  - rabjai lettek a Szent Johanna giminek. 

Az első kötetet a lányom kapta ajándékba, direkt módon kortárs magyar szerzőtől keresett olvasnivalót neki a kedves rokon, és jobbat nem is találhatott volna. Még ki sem olvasta, már lelkesedve beszélt róla, és biztatott, kezdjek bele, tetszeni fog majd. Az első két kötet már megvolt otthon, mikor nekifogtam. Tényleg rabul ejtett. Elfelejtkeztem róla, hogy tulajdonképpen a könyvbéli szülőkkel vagyok egyidős, úgy faltam a sorokat, mintha egyenesen nekem írták volna. Nem elég a rengeteg humorral és némi romantikával megtűzdelt alaptörténet, de még komplett könyv- és zeneajánlatot is kap mellé az olvasó. Azon kaptam magam, hogy hol hangosan kacagok, hol szomorkodom, de szerencsére inkább az előbbi. Hol általam még nem ismert könyvek után kutatok a neten, hol pedig különböző műfajú zenéket hallgatok a you tube-on, hogy át tudjam még jobban élni a regényből kiragadott egy-egy pillanatot. Egy dolog ment nagyon nehezen olvasás közben: letenni a  könyvet. Emlékszem, hogy kerti partira indultunk barátokhoz és becsempésztem az előkészített nasik és italok mellé a könyvet is. Csak, hogy ha unatkoznék, esetleg…

A következő nehézséget pedig az jelentette, ha véget ért a könyv, és meg kellett várni a következő megjelenését. Hetekig elvonási tüneteim voltak. Ennek enyhítésére szerencsére lehetett a neten böngészni, ahol rajongói klubok alakultak. Fotók és rajzok jelentek meg, hogyan is nézhet ki a könyvből egy-egy szereplő, kvízjátékok indultak, amolyan ki mit tud az SZJG-ről, és író-olvasó találkozók is zajlottak. A lányom is elment a barátnőjével az egyikre és alig vártam, hogy hazaérve kifaggathassam, mi is történt ott.

A Szent Johanna gimi sorozat véget ért, de Leiner Laura munkássága korántsem. Újabb könyvei és sorozatai is jelentek – jelennek meg folyamatosan. Most a Bexi sorozat van napirenden. Alig várom az újabb kötetet.
Továbbítom a könyvkihívást… Kedves Sziluett, te melyiket választod az ötvenből?

Lejegyezte: Vica

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése